Home > Vergelijk Gratis > Nieuwe Wet- En Regelgeving Omtrent Internet, Tv En Bellen Pakketten In Engeland

Nieuwe regels geïntroduceerd door Ofcom betekent dat providers breedband-, telefoon- en betaal-tv-klanten moeten waarschuwen wanneer hun contracten aflopen. Ofcom schat dat meer dan 20 miljoen klanten mogelijk meer betalen dan nodig is, nadat ze hun oorspronkelijke contractperiode hebben overschreden. Door rekening te houden met deze regelgeving kun je internet aanbiedingen vergelijken en is het mogelijk om een goede besparing te maken. Bekijk de volgende pagina om de beste aanbiedingen van dit moment te zien:

  • https://vergelijk-gratis.nl/internet-tv-bellen/

Aanbieders moeten nu klanten tussen 10 en 40 dagen vóór het einde van hun contract op de hoogte stellen via sms, e-mail of brief. Dit is de laatste in een reeks hervormingen van Ofcom om ervoor te zorgen dat klanten een eerlijke deal krijgen van hun providers.

Providers Moeten Hun Klantenbestand Waarschuwen

Op grond van deze nieuwe regels zijn aanbieders verplicht klanten te waarschuwen voor het volgende: de einddatum van het contract, de momenteel betaalde prijs, eventuele wijzigingen in de service en de prijs die van toepassing zijn na de einddatum van het contract en informatie over eventuele opzeggingstermijnen die vóór beëindiging zijn vereist.

Klanten moeten ook worden geïnformeerd over de beste deals die de provider biedt, inclusief die welke beschikbaar zijn voor nieuwe klanten. Als klanten ervoor kiezen om bij providers te blijven na de einddatum van hun contract en zich niet aanmelden voor een nieuw contract, krijgen ze elk jaar een herinnering over de beste deals van hun provider.

Deze wijzigingen zullen niet meteen plaatsvinden. Bedrijven krijgen negen maanden de tijd om deze systemen in te voeren, zodat klanten pas in februari 2020 meldingen voor het einde van het contract ontvangen.

Het Onderzoek Van Offcom

Uit het onderzoek van Ofcom bleek dat klanten die vaste en breedbanddiensten combineren, gemiddeld 20% meer betalen wanneer hun vaste periode afloopt en ze geen contract meer hebben.

Voor klanten die vaste, breedband- en tv-diensten van dezelfde aanbieder gebruiken, is dit maar liefst 26%.

Ze ontdekten ook dat 14% niet weet of ze nog steeds vastzitten in een deal en 12% denkt van wel, maar weet niet wanneer hun periode van bepaalde duur eindigt. In mei 2018 bevestigde hun jaarverslag over prijsontwikkeling dat vier miljoen huishoudens te veel betaalden voor hun breedband thuis, vooral degenen die geen contract hadden.

Deze laatste wijziging maakt deel uit van Ofcom’s voortdurende campagne om klanten eerlijk te houden in de sectoren die zij reguleren. Zo lanceerden ze in april een vrijwillig automatisch compensatiesysteem voor breedbandklanten die vertraging oplopen bij reparaties en installaties.

Dit volgde op onderzoek dat suggereerde dat 7,2 miljoen klanten werden getroffen door het verlies van breedband- of vaste diensten, gemiste ingenieursafspraken of vertraagde installaties per jaar.

Uit cijfers die in januari zijn vrijgegeven, blijkt dat minder klanten overstappen van hun bestaande breedbandprovider en Ofcom hoopt dat het verstrekken van meer informatie over prijsstijgingen na contract klanten zal aanmoedigen om rond te zoeken naar de beste deals.

Loyaliteit Wordt Niet Beloond, Ook Niet Met Alles In 1 Pakketten

Een beoordeling uitgevoerd door de Competition and Markets Authority (CMA) in 2018 schatte dat klanten £ 3,9 miljard hadden verloren door loyaal bij bedrijven te blijven.

Hun beoordeling had betrekking op breedband, mobiele contracten, sparen, hypotheken en opstalverzekeringen, hoewel ze erkenden dat andere sectoren vergelijkbare problemen hebben.

Aanbevelingen omvatten de mogelijkheid dat bedrijven publiekelijk ter verantwoording worden geroepen door de jaarlijkse publicatie van de financiële boetes waarmee klanten worden geconfronteerd door loyaal te blijven aan providers.

Kies regelmatig publicatie- en updategidsen die klanten kunnen helpen beslissen welke breedbanddeals en providers het meest nuttig voor hen zijn. Klanten kunnen ook onze gratis vergelijkingstool gebruiken om te controleren welke deals momenteel beschikbaar zijn.